وبلاگ کاهو

انتقاد از کاهو، رفع یه باگ، کارهای آینده

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

سلام بچه‌ها،

ببخشید یه کم دیر مطلب جدید رو گذاشتم. اما این سری خیلی حرف دارم :) حرف‌هام رو تو سه بخش می‌زنم:


بخش۱: انتقاد از کاهو

دیروز پرسشی توسط یکی از دوستان کاهو روی سایت قرار گرفت با عنوان «انتقادات نسبت به سایت کاهو (صندوق انتقادات)». انتقاد اصلی این دوست‌ عزیز به پاک شدن سوال‌ها توسط ادمین سایت بود و تقاضا کرده بود اگر دوستان دیگری هم انتقادی دارند توی پاسخ به این پرسش بنویسند.

اول از همه از این دوست‌مون ممنونم که بحث انتقاد به کاهو رو مطرح کرد. اما به خاطر اینکه قرارمون این بوده که تو سایت کاهو صرفا پرسش‌ها و پاسخ‌های المپیاد کامپیوتری قرار بگیره و موارد دیگه مثل نظرسنجی، اطلاع‌رسانی، پیشنهاد و انتقاد توی وبلاگ روشون بحث بشه، این پرسش از روی سایت پاک می‌شه و از شما هم می‌خوام هر انتقادی دارید اینجا توی نظرات مطرح کنید. ما قول می‌دیم هیچ نظری رو پاک نکنیم (مگه اینکه توش مشکل اخلاقی مثل فحش باشه) و همه رو جواب بدیم، اگه هم مشکلی از طرف ما بوده عذرخواهی کنیم.

الان علی‌الحساب مواردی که توی این پرسش و پاسخ‌هاش اومده بودند رو پاسخ می‌دم، و اگه مورد اضافه‌تری به ذهنتون رسید تو نظرات مطرح کنید.

«اینجا بی اختیار و قانون و خیلی راحت پست شمارو حذف میکند نه اخطاری نه تهدیدی نه چیزی. این تهه دیکتاتوریه»

بدون تعارف بگم علت اصلی پاک شدن سوال‌ها رعایت نکردن قوانین سایت هست و معمولا هم به خاطر یکی از این دلایله:

  • سوالی که مطرح شده مربوط به المپیاد کامپیوتر نیست یا اصلا سوال نیست! مثل خبر اعلام نتایج مرحله ۲، یا نظرسنجی برای کف نمره یا حتی صندوق انتقادات!
  • عنوان سوال نامناسب هست

مورد اول که واضحه اما برای مورد دوم: ببینید متاسفانه جو بدی داره توی سایت شکل می‌گیره و اونم انتخاب عناوین نامناسب برای سوال‌هاست. عناوینی مثل «سوال خفن!!!!!!!»/ «سوال مردافکن!!!!؟؟؟؟»/ «مخصوص مدال طلایی‌ها» / « R(3, 2) < 4 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟»/ «اگه به طلا بودن خودتون در اینده یا گذشته شک دارین وارد نشید که خیلی خوفه».

ما باید عنوان سایت رو طوری انتخاب کنیم که با خوندنش بفهمیم حدود سوال چیه و یا اگه قبلا خوندیمش یادمون بیاد چی بوده. اینکه اخیرا توی سایت محدودیت ۴۰ کاراکتری برای عنوان سایت لحاظ شده به خاطر این بوده که این مشکل تا حدی برطرف بشه. این دوتا عنوان رو مقایسه کنید و خودتون بگید خداییش کدوم بهتره؟

  • «کشیدن دایره گذرنده از ۳ نقطه طوری که نصف نقاط باقیمانده درون و نصف آن بیرون دایره بیافتند»
  • «سوال ترکیبیاتی خفنگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ»

انتقاد بعدی:

«یه ایراد دیگه اینه که اگه یه پستی حذف بشه و تو توش پیام داده باشی دیگه تا همیشه اون علامته که یعنی یه پیامی داری میمونه!»

این انتقاد کاملا بجایی است و تو پست‌های قبلی وبلاگ هم بهش اشاره شده بود. بابت تاخیر در رفع این مشکل عذرخواهی می‌کنیم اما خوشبختانه امروز این مشکل برطرف شد. شما هم یه بررسی مجدد بکنید اگه برای اکانت شما درست نشده بگید تا مجدد بررسی کنیم.

انتقاد بعدی:
«یکی از بزرگترین اشکالات این سایت این است که اکانتی به نام admin معرفی نکرده است زیرا سایت تقریبا بی قانون نشان داده شده ولی در حقیقت دارن به ما طلم میکنن»

در جواب این هم باید بگم در حال حاضر اکانت «کاهو» توسط دو نفر از اعضای کمیته ملی مدیریت می‌شه و نقش ادمین رو داره. اینکه این رسما اعلام نشده به خاطر این هست که قراره مدیریت سایت به مرور توسط همه‌ی کاربرها انجام بشه و شخص خاصی ادمین نباشه. یعنی خود بچه‌ها سوالات رو ویرایش کنند و یا درصورت نامناسب بودن پاک کنند.

اگر شما هم انتقاد یا پیشنهادی دارید حتما در نظرات بفرمایید.


بخش۲: رفع یه باگ

همون‌طور که در جواب یکی از انتقادها گفتم شکرخدا یکی از مشکلاتی که توسط تعداد زیادی از بچه‌ها از طریق ایمیل، نظر خصوصی و ... گفته شده بود حل شد. اونم این بود که وقتی روی پاکت‌نامه‌ی بغل نام‌کاربری که به معنی پیام جدید هست کلیک می‌کردی، پیام‌هایی بودند که قابل مشاهده نبودند. (یا پاک شده بودند یا چون خیلی وقت ازشون گذشته بود دیده نمی‌شدند). الان وقتی روی پاکت‌نامه کلیک کنید فقط پیام‌های جدیدی که پاک نشده‌اند دیده می‌شن و اگه مطلب مربوط به اون پیام‌ها رو باز کنید، دیگه اون علامت پاکت‌نامه از بین می‌ره.


بخش ۳: کارهای آینده
اول اینکه قراره به زودی اون قسمت «دسته‌بندی سوالات» که تو مطلب قبلی بحثش رو کرده بودیم راه بیفته و احتمالا جایگزین بخش «سوالات برگزیده» می‌شه. دوم اینکه اگه پیشنهادی برای بهبود سایت دارید حتما از طریق نظرات بگید. ما برای کاهو کلی کار داریم که باید انجام بشن، برای همین ممکنه مدت زیادی طول بکشه که پیشنهاد شما عملی بشه ولی در هر صورت گفتن این پیشنهادات مسیر آینده‌ی کاهو رو بهتر می‌کنه.

درپناه حق
خوش باشید
  • کاهو

نظرات (۶)

فکر کنم ادمین لازم باشه. ممکنه در مواردی کاربرهای قدیمی سایت هم با هم اختلاف داشته باشند و اونجا یک نفر باید حرف آخر رو بزنه. حالا این ادمین میتونه از بین کاربرهای خود سایت با رای گیری یا مکانیزم دیگه ای انتخاب بشه
پاسخ:
آره موافقم. البته فعلا با راه‌افتادن سیستم رای‌گیری برای ادمین فاصله دارم ولی ایشالا به زودی همین‌طوری خواهد شد.
اگه به طلا بودن خودتون در اینده یا گذشته شک دارین وارد نشید که خیلی خوفه
عنوانش خیلی هم قشنگه و من کلی بیشتر با این عنوان حال میکنم و کلی هم میخندیم P:
ما باید عنوان سایت رو طوری انتخاب کنیم که با خوندنش بفهمیم حدود سوال چیه و یا اگه قبلا خوندیمش یادمون بیاد چی بوده
سوالش در مورد قالی بافی که نیست٬ میدونم که سوال المپیاد کامپیوتره و اینکه چون در حد طلاس و منم طلا ندارم قبلا ندیدمش P:

  • سوالی که مطرح شده مربوط به المپیاد کامپیوتر نیست یا اصلا سوال نیست! مثل خبر اعلام نتایج مرحله ۲، یا نظرسنجی برای کف نمره یا حتی صندوق انتقادات!
من دیگه حرفی ندارم :| نظر سنجی و تعیین کف خیلی هم خوبه٬ اعلام نتاییج مرحله ۲ هم باعث میشه سریع تر استرس من تموم بشه. صندوق انتقادات هم خیلی بده و باعث فصاد در جامعست میدونم!
کلا ادمین این سایت مفهموم fun رو نمیفهمه :/
پاسخ:
ممنون از اینکه نظرت رو گفتی :)
فکر کنم واضح بود منظورم از «حدود سوال چیه» اینه که اگه قبلا سوال رو دیده بودی، به سرعت (و بدون اینکه متن سوال رو بخونی) حدود سوال یادت بیاد. نمی‌دونم چی جوری ذهنت به سمت قالی‌بافی رفت P:
نظرسنجی و کف‌بینی و امثالهم همیشه برای بچه‌ها جذاب هست، اما جاش تو کاهو نیست. نمی‌خوایم کاهو مثل یه فروم شه که پر از تاپیک‌های بهم ریخته و نامرتبط هست. قراره اینجا ملت بیان و فقط سوال حل کنند. این موضوع هیچ تضادی با فان بودن سایت هم نداره! خود نام دامنه و طراحی گرافیکی نشون از فضای صمیمی موجود در سایت هست.
در هر صورت بازم ممنون از اینکه نظرت رو گفتی :)
به نظر من این امتیاز های مثبت و منفی رو بردارید یکی به خاطر امتیاز حقش خورده می شه تازه یکی دوتا اکانت می سازه برای امتیاز و سایت به چالش کشیده می شه و دچار حاشیه می شه(!) یا نظارت دقیق تری ببرید با سه تا ادمین که نمی شه سایت خلی خوبیه ولی مشکلات جزی داره که اگه برطرف شه خیلی خیلی خوب می شه ممنون 
پاسخ:
مجیدجان رای‌های مثبت و منفی انگیزه‌ی بچه‌ها برای فعالیت توی سایت هست. نظارت بیشتر با کمک خود بچه‌ها به مرور بهتر می‌شه.
در ضمن برای شناسایی کسایی که الکلی رای مثبت و منفی می‌دن اسکریپتی نوشته شده که رای‌های غیرمنطقی رو شناسایی می‌کنه و با تایید ادمین اونا رو کنسل می‌کنه.
سلام . یک نظر داشتم . خوبه که یک صفحه هم داشته باشیم تمام سوالهای حل نشده در آن قرار داشته باشه چون تعداد سوالها زیاد شده و باید بگردیم و سوال حل نشده پیدا کنیم . یا میشه سوالهای حل شده با پاسخ کمتر از 2 نمره ی مثبت هم در این صفحه باشد . چون شاید جواب غلط باشد و مثبتی هم نداشته باشد .

و اینکه یک صفحه که تمام سوالهای حل شده که پاسخی با امتیاز بیشتر از مثلا 3 دارند در آن صفحه باشد . اینطوری بچه هایی که می خوان سوال حل شده و تکنیک حل رو ببینند می تونند برن در اون صفحه .
پاسخ:
سلام
بسیار ایده‌ی خوبی بود. توی طراحی صفحه‌های جدید حتما دوتا پیشنهادت استفاده می‌شه.
ممنون
سلام . یک مشکل :
در قسمت صندوق نظرات ، امکان این وجود ندارد که نظرات جدید و قدیمی از هم تفکیک شوند . و برای اینکه ببینیم نظری جدید در مورد سوالهای ما یا نظرات ما اومده باید همه رو بررسی کنیم که وقت گیره .
سلام.
با دستگاه اندروید که میام تو سایت سمت راست سایت درست نمیاد.
لطفا امکانی قرار بدید که وقتی یه نفر تگمون میکنه بهمون خبر داده بشه.
اصن میشه یه برنامه اندرویدی بسازید!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی